søndag den 31. juli 2016

Eksamenskuller og rejsefeber

Det er en farlig cocktail! Jeg sidder og drømmer mig væk... det hjælper, at jeg er taget til Nordjylland, så jeg kan føle mig lidt som et feriebarn. Min familie hygger om mig, og det er dejligt at være heroppe, hvor lyset er ekstra skarpt, og vinden slår ind over land fra det nordlige Kattegat. Stranden har altid været mit yndlingssted, og intet slår lyden af bølgernes brusen :)

Midt i specialeskrivningen er en af mine yndlings overspringshandlinger at klikke mig ind på rejseblogs. Jeg bruger alt for meget tid på at surfe på nettet, men til gengæld får jeg masser af inspiration til min kommende rejse. Jeg er især vild med idéen om WWOOF, som står for World Wide Opportunitues on Organic Farms. Konceptet er, at man arbejder på en farm, og som betaling får man kost og logi (læs mere her).

Det er helt sikkert noget, jeg vil benytte mig af, når jeg skal af sted. Til dels for at få en anderledes og unik oplevelse, komme helt tæt på de lokale, og samtidig spare penge på kost og logi, som jo ofte er en af de største udgifter ved at rejse, når man først er på farten. Derudover er jeg opvokset i en familie, der har dyrket egne grøntsager i kolonihaven hver sommer. Det er noget, som jeg gerne vil fortsætte med, og på min egen lille terrasse i Aarhus dyrker jeg også selv diverse krydderurter. Kartoffelmaden smager bare bedre med purløg fra egen have :))


Drømmen er engang at være så selvforsynende som muligt. Jeg kan godt li' det fysiske arbejde, glæden ved at se ting gro og tanken om, at det ikke er fyldt med kemikalier. Så muligheden for at prøve livet på landet er noget, som jeg virkelig ser frem til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar