søndag den 3. juli 2016

Forberedelser: Turen går til New Zealand og Australien

Siden 9. klassen har jeg haft en drøm om at bosætte mig i udlandet for en tid. Dén unikke oplevelse i at bo og leve side om side med de lokale, og virkelig få sproget samt kulturen ind under huden.

New Zealand stod øverst på min bucketlist i gymnasietiden, men jeg kom ikke af sted i mit friår, da jeg fik en kæreste, som jeg ikke ville rejse væk fra. Siden er årene gået. Efter min bachelor tog jeg på højskole, og undervejs endte mit forhold. NU skulle jeg af sted på kandidaten, men (det evige men!) det blev kun til et praktikophold i København.

Langt om længe er jeg snart færdig med mine studier, og der er for første gang ikke noget, der holder mig tilbage - andet end fornuften og den indre, lille tryghedsnarkoman, som nok gemmer sig i os alle.

Søren Rasted sagde det meget præcist i et indslag af Mads & Monopolet: "Livet er et spil. Den, der oplever mest, vinder.". Det stemmer ret godt overens med min livsfilosofi, sådan kogt ned til en bouillonterning, og jeg kaster mig derfor snart ud i mit næste eventyr i Oceanien: New Zealand og Australien.


Jeg har allerede fået et Working Holiday Visa til Australien, som gives til unge under 30 år uden børn. Det giver tilladelse til at bo og arbejde der i et år, og man kan frit rejse ind og ud af landet i dén periode. Det koster knap 2300 kr., og det er nemt at søge online. De første notater er indført i Lonely Planet's The best of Australia - top sights, authentic experiences. Om et halvt år kan jeg krydse endnu en verdensdel af på min bucketlist. Jeg glæder mig allerede!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar